Семінар-практикум асистентів вчителя ЗЗСО
З метою вдосконалення системи роботи з інклюзивної освіти 23 березня 2021 року відбувся семінар-практикум асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти на тему: «Планування роботи асистента вчителя, оптимізація діяльності з ведення документації».
Спікерами заходу були: Світлана Котік, психолог ЦПРПП, Тетяна Кушнерук, асистент вчителя Ліцею №1, Ірина Шворак та Іванна Бірук асистенти вчителя ЗЗСО №8.
Світлана Котік ознайомила присутніх із законодавчою базою організації інклюзивного навчання, розподілом обов’язків між вчителем та асистентом, визначила параметри їхньої відповідальністі за організацію навчального процесу з дітьми з особливими освітніми потребами, а також зазначила, що, керуючись посадовими обов’язками, окремими нормативними документами та роз’ясненнями, визначено основні документи асистента, а саме: річний план, журнал обліку роботи, графік роботи, зведена таблиця, посадова інструкція, журнал спостережень за розвитком дитини, індивідуальна програма розвитку, список учнів з особливими освітніми потребами, портфоліо дитини з ООП.
Тетяна Кушнерук розповіла, що одними з основних функцій асистента є: спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб; оцінка (спільна з вчителем) рівня досягнень кінцевих цілей навчання, передбачених індивідуальною програмою розвитку. Асистент презентувала власні напрацювання щодо ведення щоденника спостережень за дитиною, ведення зведеної таблиці обліку роботи, написання річного плану та журналу обліку.
З основними складовими індивідуальної програми розвитку ознайомила Іванна Бірук, яка зазначила, що це документ, який забезпечує індивідуалізацію навчання особи з ООП, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання.
Майстер-клас із створення портфоліо дітей з ООП продемонструвала Ірина Шворак. Асистент закцентувала увагу на тому, що портфоліо має містити усі матеріали, які допоможуть визначити прогрес дитини в освоєнні навичок наприкінці певного періоду (малюнки, аплікації, робочі зошити, роботи на роздруківках, фото участі у виховних заходах, конкурсах).
На завершення семінару-практикуму учасники мали можливість обговорити окремі питання щодо організації навчального процесу дітей з особливими освітніми потребами та поділитися досвідом у вирішенні актуальних проблем.