Читання і письмо в дошкільному дитинстві: навчати чи ні?
У закладі дошкільної освіти №10 «Дзвіночок» (директор — Ірина Левчук) відбулося засідання професійної педагогічної спільноти школи молодого педагога «Паросток» на тему: «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку засобами варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти “Мовлення дитини. Основи грамоти”».
Захід об’єднав педагогів, які лише розпочинають свій професійний шлях, і досвідчених вихователів, готових ділитися знаннями та практиками. На початку учасників привітала Оксана Колода, консультант ЦПРПП, налаштувавши їх на плідну роботу й досягнення спільних цілей.
Голова професійної спільноти, директор ЗДО №7 Алла Сущ розповіла про реалізацію варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти «Мовлення дитини. Основи грамоти». Директор ЗДО №10 Ірина Левчук поділилася досвідом системної роботи з формування у дітей елементарної грамотності, а вихователь-методист цього ж закладу Катерина Куцик представила методичний кейс із традиційними та нестандартними підходами до навчання читання й письма.
У практичній частині семінару відбулися показові заняття: «Перната родина у бабусиному дворі» (вихователь Валентина Потапчук) та «Пригоди на пасіці» (вихователь Ольга Мосійчук).
Також учасники мали змогу взяти участь у майстер-класі з методики Марії Монтессорі, який провела Катерина Куцик. Присутні не лише ознайомилися з підходами цієї методики, а й практично опрацювали інструменти навчання грамоти.
На завершення — релакс-хвилинка від практичного психолога Надії Герез, обговорення та підбиття підсумків із новим зарядом натхнення для подальшої роботи.
Семінар-практикум вкотре довів: використання ефективних підходів до розвитку мовлення дошкільників, об’єднання спільних зусиль щодо навчання грамоти, бажання вчитися та обмін досвідом — ключові складові професійного зростання педагогів.