Весняна сесія вчителів громадянської та історичної освітньої галузі
«Історія та громадянська освіта в НУШ: основні аспекти інтеграції» – такою була тема Весняною сесії вчителів громадянської та історичної освітньої галузі Ковельської ТГ, яка відбулася на базі ліцею № 13 м. Ковеля (директор Ігор Олегович Ткачук). У ході заходу педагоги обговорили основні виклики 2024-2025 н. р. у зв’язку із запровадженням вивчення курсу громадянської освіти у 6-7 класах НУШ відповідно до нової редакції Типової освітньої програми.
Розпочала методичний хаб консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ковельської міської ради Світлана Бруча, яка зосередила увагу присутніх на принципах інтеграції змісту історії та громадянської освіти в контексті вимог Державного стандарту базової середньої освіти.
З особливостями викладання громадянської освіти в початковій школі ознайомила Наталія Качалай, учителька ліцею № 13 м. Ковеля. Наталія Миколаївна зауважила, що в початковій школі громадянська освіта не є окремим предметом, але її елементи інтегруються в українську мову та літературу, мистецтво, курс «Я досліджую світ». У початковій школі увага учнів фокусується на формуванні основ громадянської ідентичності, етичних правил поведінки, доброзичливості, взаємодопомоги, прав людини, демократії. Серед методичних прийомів – казки з моральними дилемами, рольові ігри, створення «класної Конституції» або «Кодексу честі» тощо.
Гостя методичного хабу Людмила Махун, вчителька ліцею с. Дубечне Ковельського району наголосила на інтеграції історії та громадянської освіти у форматі викликів та перспектив. Людмила Петрівна підсумувала, що інтеграція – це не лише про злиття тем, а про формування активного, свідомого громадянина, який розуміє історію свого народу та цінує демократичні принципи.
Під час методичної зустрічі вчителі обмінювалися власним досвідом та найкращими практиками у викладанні предмету «Громадянська освіта» в умовах сьогодення. Він підкреслив необхідність постійного оновлення знань, вмінь, компетентностей, важливості навчання впродовж життя.