Стрес-код: причини професійного вигоряння педагогів та його профілактика
19 березня 2025 року В освітньому ХАБі ЦПРПП відбулося засідання інтервізійної групи практичних психологів закладів дошкільної освіти від на тему: "Стрес-код: основні причини професійного вигоряння педагогів та його профілактика".
Модератори засідання: Юлія Калінчик, практичний психолог ЗДО №9, Ірина Янушевська, практичний психолог ЗДО №13.
Практичні психологи розглянули теоретичні аспекти професійного вигоряння педагогів, зокрема, визначили основні чинники, що призводять до цього явища, а саме: емоційне перенавантаження, постійний стрес через високі вимоги та недостатнє визнання з боку оточення. Особлива увага була приділена важливості своєчасного виявлення цих симптомів, що дозволяє вчасно попередити вигоряння і підтримати педагогічний колектив.
Практична частина заходу включала застосування арттерапевтичних технік, які мають на меті зняття стресу та емоційного перенавантаження. Ірина Янушевська запропонувала учасникам виконати вправи, які допомагають розслабитись і відновити емоційну рівновагу. Серед них були вправи та техніки: "Мій настрій", "Безпечне місце", "Моя ємкість", "Емоційна мандала", "Відпускання каміння" та інші. Ці техніки допомогли педагогам не лише краще розуміти свої емоції, але й зняти внутрішнє напруження, відновити ресурси та зміцнити психоемоційне здоров'я, що є важливим для профілактики професійного вигоряння.
Засідання інтервізійної групи стало важливим кроком у боротьбі з професійним вигорянням педагогів. Рекомендації щодо профілактики стресу, а також впровадження арттерапевтичних технік, що сприяють зняттю напруги, можуть стати незамінними інструментами для забезпечення емоційного благополуччя педагогів у закладах дошкільної освіти.