Розуміння стресу та психологічна підтримка як основа резильєнтності педагогів
Сучасні педагогічні працівники щодня стикаються з безліччю стресових ситуацій, що можуть впливати на їх професійну діяльність і загальний емоційний стан. Саме тому важливо надавати підтримку педагогам не тільки в їхніх професійних навичках, а й у розвитку здатності справлятися зі стресом та труднощами.
05 березня 2025 року в освітньому ХАБі ЦПРПП відбувся семінар-тренінг для педагогічних працівників на тему: «Розуміння стресу та психологічна підтримка як основа резильєнтності педагогів».
Під час семінару учасники дізналися про фактори та види стресу, зокрема професійного, та їхній вплив на фізичний і психологічний стан. Особливу увагу приділили травмі, травматичним подіям і посттравматичному стресовому розладу. Учасники також ознайомились з поняттям резильєнтності та методами її розвитку, що допомагають педагогу відновлюватися після стресу та адаптуватися до змін у професійному середовищі.
Практичний блок заходу включав техніки для розвитку стресостійкості, зокрема, тест на виявлення виснаження від стресу, що допоміг учасникам оцінити свій стан та визначити зони для покращення. Популярною була техніка саморегуляції «Чотири стихії», яка зняла напругу та відновила гармонію. Учасники також ознайомилися з вправами для візуалізації мети та моніторингу труднощів, що допомогло їм усвідомити свої ресурси та ставити чіткі цілі для розвитку.
Наприкінці семінару-тренінгу педагоги познайомилися з арттерапевтичними техніками, які допомогли їм змінити своє життя через мотивацію, самомотивацію та позитивне мислення. Це не лише сприяло зняттю стресу, але й дозволило знайти нові способи зміцнення емоційної стійкості.