Емоційна компетентність у професійному розвитку педагога
У сучасному освітньому процесі роль емоційної компетентності педагога стає дедалі важливішою. Педагог не лише передає знання, але й формується як особистість, яка має взаємодіяти з вихованцями, колегами та батьками на емоційному рівні. Саме тому розвиток емоційного інтелекту є невід’ємною частиною професійного становлення педагога.
04 березня 2025 року в освітньому ХАБі ЦПРПП відбувся семінар-практикум для практичних психологів та асистентів вихователя з теми: «Роль емоційної компетентності в особистісному розвитку педагога».
Спікери зустрічі: Світлана Котік, психолог ЦПРПП м. Ковеля, Надія Герез, практичний психолог ЗДО №10, Марія Дякова, практичний психолог ЗДО №12.
У ході семінару учасники ознайомилися з основними аспектами емоційної компетентності педагога, яка включає вміння управляти своїми емоціями та ефективно взаємодіяти з емоціями учасників освітнього процесу. Особлива увага була приділена розвитку емоційного інтелекту, самоконтролю та емпатії, а також п’яти ключовим компонентам емоційного інтелекту Деніела Гоулмана, які є основою для успішної педагогічної діяльності. Учасники обговорили, як ці навички допомагають у вирішенні конфліктів, підтримці позитивної атмосфери в колективі, а також дізналися про важливість ненасильницького спілкування для створення комфортного освітнього середовища.
У практичному блоці заходу учасники виконували вправи, спрямовані на розвиток емоційної компетентності. Арттерапевтичні техніки допомогли педагогам знайти внутрішні ресурси для подолання стресових ситуацій і підтримки емоційної рівноваги. Вправа "Колесо емоцій" Роберта Плутчіка сприяла розвитку емоційної усвідомленості та саморегуляції, дозволяючи учасникам краще розуміти й керувати своїми емоціями. Асоціативні картки стали ефективним інструментом для аналізу емоційного стану, допомагаючи учасникам глибше усвідомити вплив емоцій на їхні взаємодії з іншими.
Завершення семінару відбулося підведенням підсумків, де учасники відзначили важливість розвитку емоційної компетентності для професійного зростання педагога.
Усі учасники зустрічі залишилися задоволені отриманими знаннями та практичними навичками, які зможуть застосувати у своїй щоденній роботі, сприяючи розвитку емоційно здорового та гармонійного навчального середовища.