Складова структура слова: практичні алгоритми роботи
17 грудня 2024 року в освітньому ХАБі ЦПРПП в відбувся семінар-практикум для корекційних педагогів закладів освіти на тему: «Складова структура слова: практичні алгоритми роботи». Захід мав на меті підвищити професійний рівень педагогів, ознайомити їх із сучасними підходами до формування складової структури слова у дітей із мовленнєвими порушеннями та розвинути практичні навички для ефективної роботи.
Спікери семінару-практикуму: Світлана Котік, психолог ЦПРПП, Вікторія Мельник, вчитель-логопед ЗДО №8, Наталія Потапчук, вчитель-логопед ліцею №12
У теоретичному блоці зосередили увагу на ключових аспектах складової структури слова. Особливий акцент було зроблено на видах порушень складової структури у дітей із мовленнєвими вадами, таких як пропуски складів, їхнє спотворення чи неправильна послідовність. Обговорювалися також напрями корекційної роботи з дошкільниками, включаючи формування складової будови слова, та 14 типів її структури — від простих слів із відкритими складами до складніших випадків, які потребують ретельного опрацювання.
Під час практичної частини учасники мали змогу ознайомитися з інноваційними дидактичними інструментами, спробувати в дії ігрові завдання та вправи, спрямовані на корекцію складової будови слова, а також обговорити успішні методики, які вже застосовуються на практиці.
Особливий акцент був зроблений на інтеграції вербального й невербального матеріалів, які сприяють ефективному закріпленню навичок у дітей. Педагоги також обговорили труднощі, з якими стикаються у роботі, та отримали корисні поради від колег.
Семінар-практикум став платформою для професійного вдосконалення корекційних педагогів. Учасники відзначили важливість таких заходів для розвитку компетенцій і впровадження нових ідей у свою діяльність.