Порушення мовлення: причини, ознаки та методи корекції
У сучасній освітній системі питання мовленнєвих порушень у дітей набуває особливого значення. Проблеми з розвитком мовлення можуть суттєво впливати на навчальну успішність і соціальну адаптацію учнів.
08 жовтня 2024 року в освітньому ХАБі ЦПРПП було проведено семінар-практикум для асистентів вчителів/вихователів з теми «Порушення писемного та усного мовлення: причини, ознаки, особливості корекційної роботи».
Спікери зустрічі: Світлана Котік, психолог ЦПРПП, Олена Журавлюк, фахівець-консультант Ковельського ІРЦ, Олена Зінчук, вчитель-логопед ліцею №13, Олена Шадура, вчитель - логопед ЗДО №6 –ЦРД.
В теоретичному блоці розглянули питання:
- структура мовлення: види порушень, їх функції та методи корекції;
- типи дислексії у дітей молодшого шкільного віку: фактори розвитку та аспекти діагностування;
- основні напрямки та етапи роботи з корекції дислексії;
- ключові аспекти профілактики оптичної дисграфії в здобувачів освіти.
Під час семінару були розглянуті практичні методи корекції мовленнєвих порушень у дітей. Представлено вправи та ігри для розвитку фонематичного сприймання, звукового аналізу і синтезу, що сприяють поліпшенню навичок читання і письма. Також було запропоновано креативні завдання для навчання грамотності, які допомагають розвивати мовленнєві навички в ігровій формі. Особлива увага приділялась профілактиці оптичної дисграфії за допомогою спеціальних вправ, що тренують зорове сприйняття і просторове мислення. Додатково обговорювалося використання засобів альтернативної та додаткової комунікації в логопедичній роботі, що полегшує спілкування дітей із важкими мовленнєвими порушеннями.
Комплексний підхід до корекції та профілактики мовленнєвих порушень забезпечує ефективні результати в навчанні дітей, що дозволяє їм краще адаптуватися в освітньому середовищі.
За підсумками семінару-практикуму педагоги отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.