Спостереження як основний вид дослідження дітей дошкільного віку: важливість і практика
У сучасному світі дослідження дитячого розвитку та виховання в дошкільному віці є однією з найбільш актуальних тем. Для практичних психологів закладів дошкільної освіти використання спостережень стає ключовим інструментом для збору об'єктивної інформації, аналізу та подальшого вдосконалення методів роботи з малюками.
26 березня 2024 року відбулося засідання інтервізійної групи практичних психологів закладів дошкільної освіти з теми: «Спостереження як основний вид дослідження дітей дошкільного віку».
Надія Герез, практичний психолог ЗДО №10, зазначила, що дошкільний вік - це період, коли дитина активно вивчає світ, формує свою особистість, вчиться взаємодіяти з оточуючими. Тому важливою є можливість побачити та зрозуміти всі тонкощі їхнього розвитку. Спостереження дозволяє виявити індивідуальні особливості кожної дитини, її потреби та інтереси.
Під час засідання обговорювалися не лише методи спостереження, але і інструменти, які використовуються для цієї мети, алгоритм дій здійснення та фіксації дослідження.
З метою підтримки та відновлення ресурсу фахівців Надія Севасьянівна провела вправу з використанням колоди метафоричних асоціативних карт «Маленька велика «Я».