Корекційно-розвиткова робота з дітьми з особливими освітніми потребами різних рівнів підтримки
Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами в Україні досі переживає період становлення. Практика змушує вносити корективи у розв’язання багатьох питань, які, здавалося б, не залишали жодних сумнівів у їхній довершеності. За таких умов значна увага приділяється корекційно-розвитковій складовій освітнього процесу здобувачів з особливими освітніми потребами. За рівнями підтримки тепер відбуватиметься не лише навчання й надання корекційних послуг.
З метою підвищення професійного рівня корекційних педагогів, покращення якості надання корекційно-розвиткової підтримки дітям з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного простору 18 грудня 2023 року в освітньому ХАБі ЦПРПП було проведено семінар–практикум з теми: «Корекційно-розвиткова робота з дітьми з ООП різних рівнів підтримки».
Спікери заходу: Світлана Котік, психолог ЦПРПП, Олена Кулік, вчитель-логопед ліцею №1, Юлія Нестерук, вчитель-логопед ліцею №10, Іванна Троцюк, вчитель-дефектолог ЗДО №6 ЦРД.
Основними питаннями, які розглядались були:
- корекційно-розвиткова робота та її значення у навчанні дитини з особливими освітніми потребами;
- діагностика мовленнєвого розвитку у дітей з розладами аутичного спектру;
- формування граматичної сторони мовлення у дітей з особливими освітніми потребами різних рівнів підтримки;
- ознайомлення з відео-кейсами методів та прийомів роботи з дітьми з особливими освітніми потребами дошкільного віку різних рівнів підтримки.
В практичній частині заходу учасники ознайомилися:
- з проведенням ігор для розвитку слухового сприйняття та формування звуковимови у дошкільників з особливими освітніми потребами;
- іграми та вправами на формування відчуття ритму, мелодико-інтонаційної організації мовлення, збагачення пасивного словника, образного мислення та уяви у дітей дошкільного віку;
- ритмічно-руховими діалогами для тіла, рук та язика;
- методами альтернативної комунікації в роботі з дітьми з розладами аутичного спектру;
- застосуванням ігрових технологій у корекційній роботі з метою формування граматичної сторони мовлення здобувачів освіти з особливими освітніми потребами;
- логопедичною лялькою як засобом формування та розвитку мовленнєвої функції у дітей.