Категорії освітніх труднощів та рівнів підтримки у навчанні дітей з особливими освітніми потребами
Сучасний рівень розвитку освіти задає чіткий вектор на розвиток інклюзивного навчання. Соціологічні дослідження доводять, що навчання в інклюзивних класах/групах закладів освіти є корисним як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для звичайних дітей.
Запровадження даної форми навчання залишається певним викликом для педагогічних працівників, оскільки їм доводиться вирішувати нестандартні складні ситуації, що вимагають специфічних знань і вмінь.
З метою підвищення професійної компетентності асистентів вчителів/вихователів щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та організації інклюзивного навчання 05 грудня 2023 року в освітньому ХАБі ЦПРПП було проведено семінар–практикум з теми: «Категорії освітніх труднощів та рівнів підтримки у навчанні дітей з особливими освітніми потребами».
Спікери заходу: Світлана Котік, психолог ЦПРПП, Світлана Шайнюк, консультант ЦПРПП, Тетяна Головата, асистент вчителя ліцею №1, Ірина Мельничук, асистент вчителя ліцею №11.
Основними питаннями, які розглядались були:
- типологія освітніх труднощів та рівнів підтримки дитини з ООП;
- загальна характеристика мовленнєвих труднощів дитини з особливими освітніми потребами різних рівнів підтримки;
- навчальні труднощі у дітей з особливими освітніми потребами;
- діяльнісний підхід у роботі із здобувачами освіти.
В практичній частині заходу учасники ознайомилися:
- з алгоритмом проведення дидактичних ігор та вправ для подолання навчальних труднощів;
- вправами для розвитку словникового запасу, граматичних навичок, побудови зв'язних мовленнєвих висловлювань;
- із завданнями із використанням діяльнісного підходу;
- створення та використання мнемотаблиць у роботі з дітьми з мовленнєвими труднощами.
Учасники семінару-практикуму обмінялися враженнями та позитивними емоціями, спостереженнями з власної практики, обґрунтували важливість таких практичних заходів в подальшому професійному вдосконаленні.