Створення діагностичного мінімуму для дослідження рівня адаптації школярів
24.10.2023 року в освітньому ХАБі ЦПРПП було проведено практичний інтенсив з теми: «Створення діагностичного мінімуму для дослідження рівня адаптації школярів».
Світлана Котік, психолог ЦПРПП, ознайомила присутніх з поняттям психологічної адаптації школярів, факторами впливу, етапами та її видами. Зазначила, що шкільна адаптація це – пристосування дитини до вимог школи й умов шкільного навчання. Це не тільки успішне пристосування до умов даного середовища, а й здатність до подальшого психологічного, особистісного і соціального розвитку.
Катерина Смаль, практичний психолог Білинського ліцею, звернула увагу на особливості адаптаційного процесу першокласників, презентувала діагностичний інструментарій для визначення рівня адаптації учнів 1 класу.
Практичний психолог ОНЗ Люблинецький ліцей Оксана Кузьмич закцентувала увагу на адаптаційному періоді учнів п’ятих класів. Фахівець продемонструвала діагностичний мінімум вивчення процесу адаптації п’ятикласників до навчання за допомогою автоматизованої інформаційної системи "Я-ПСИХОЛОГ".
Інна Бортнюк, практичний психолог ЗЗСО №2, продемонструвала діагностичний інструментарій щодо вивчення особливостей адаптаційного періоду старшокласників через інтегральні показники «адаптація», «самосприйняття», «прийняття інших», «емоційна комфортність», «інтернальність».
Учасники практичного інтенсиву навчилися визначити способи проведення діагностики психологічної адаптації учнів 1, 5, 10 класів та добирати психодіагностичний інструментарій для комплексної оцінки рівня адаптації здобувачів освіти.