МОН надало рекомендації щодо завершення навчального року
Насамперед МОН рекомендує закладам освіти самостійно визначити день закінчення навчання, внісши за потреби зміни до структури навчального року, визначеної закладом.
Також у міністерстві радять ущільнити навчальний матеріал, організувати самостійне опрацювання навчального матеріалу учнями, додаткові консультації, аби виконати освітні й навчальні програми та навчальний план.
Семестрове оцінювання
Семестрове оцінювання за 2 семестр залежно від ситуації можна провести за результатами:
- тематичного оцінювання;
- поточного оцінювання, отриманого під час очного, змішаного і дистанційного навчання;
- підсумкового оцінювання за 2 семестр, що може здійснюватися, у тому числі, у вигляді письмової контрольної роботи, онлайн-тестування, діагностичної роботи, усної співбесіди тощо.
За рішенням педради для оцінювання можна враховувати результати навчання (музика, фізична культура та ін.) у закладах позашкільної освіти.
Під час оцінювання за 2 семестр рекомендовано зараховувати всі оцінки, які отримав/-ла учень / учениця незалежно від місця навчання: у закладі, де навчав(-ла)ся до російського вторгнення; у закладі, де навчається за місцем тимчасового перебування; у будь-якій іншій школі, яка здійснює очне, змішане чи дистанційне навчання або екстернат.
Заклади освіти, у яких тимчасово навчались учні, можуть видавати їм інформаційні довідки про період навчання із зазначенням переліку предметів, тем та результатів оцінювання.
Також за рішенням перади оцінювання за 2 семестр учнів 5–8 і 10 класів може здійснюватись не за 12-бальною шкалою, а “зараховано”/”не зараховано”: у разі відсутності результатів оцінювання з об’єктивних причин, у тому числі в разі відсутності в учнів можливості долучитися до навчання; у разі проведення понад 50% уроків із предмета в дистанційному форматі; під час оцінювання предметів варіативного складника)
Річне оцінювання
Річне оцінювання МОН рекомендує проводити на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Важливо: річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за 1 та 2 семестри. Під час виставлення річної оцінки мають враховуватися динаміка результатів навчання учня / учениці та сформованість уміння застосовувати набуті знання.
У разі відсутності в тимчасово переміщених учнів та з тимчасово окупованих територій задокументованих результатів оцінювання за І семестр річні оцінки можна виставити за результатами 2 семестру. І навпаки: у разі відсутності результатів підсумкового оцінювання за 2 семестр річне оцінювання можна провести за результатами 1 семестру, проте з урахуванням поточного оцінювання в 2 семестрі.
Якщо після завершення навчання учень / учениця не отримав/-ла річних оцінок, він / вона має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання.
Також у зв?язку зі звільненням учнів від Державної підсумкової атестації у відповідній графі додатку до документа про освіту робиться запис “звільнений(а)”.