Інклюзія в центрі уваги соціально-психологічної служби закладів загальної середньої освіти
Центр професійного розвитку педагогічних працівників м. Ковеля 18.05.2021р. провів семінар-практикум працівників соціально-психологічної служби ЗЗСО з теми: «Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами».
Мета – ознайомлення з основними складовими інклюзивного освітнього середовища, забезпечення психолого-педагогічного супроводу та особистісно орієнтованого спрямування освітнього процесу, аналіз міжнародного та національного законодавства у сфері навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в умовах ЗЗСО, склад та ролі членів команди супроводу в цьому процесі, формування позитивного ставлення до здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, їх соціально-психологічний супровід та діагностично-корекційна робота з ними.
Психолог ЦПРПП Світлана Котік ознайомила присутніх з нормативно-правовим забезпеченням організації інклюзивного навчання в закладі загальної середньої освіти, визначила складові інклюзії та місце психологічної служби в процесі супроводу інклюзивного навчання, зосередила увагу на форматі ведення обов’язкової документації для здійснення психологічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Зазначила, що інклюзивне навчання - це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з ООП шляхом організації їх навчання у ЗНЗ на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
З основними напрямками роботи соціально-психологічної служби з дітьми з особливими освітніми потребами ознайомила присутніх Валентина Шеремета, практичний психолог Ліцею №11. Фахівець зазначила, що безпека в освітньому середовищі є основною метою роботи кожного освітнього закладу, а основними етапами психолого-педагогічного супроводу є:
- розвивальне середовище, розвиток психічних процесів, емоційно-вольової сфери, комунікативних умінь та набуття навичок спілкування;
- створення психологічно комфортного середовища, яке забезпечить оптимально продуктивні умови для здобувачів освіти з ООП в освітньому процесі;
- допомога батькам.
Практична частина семінару включала в себе моделювання алгоритму роботи з учасниками освітнього процесу щодо створення сприятливого середовища для дітей з ООП та опрацювання окремих елементів практичних занять діагностично-корекційного спрямування.
Практичний психолог ЗЗСО №8 Наталія Романюк ознайомила присутніх з арт-терапевтичними техніками, а саме: «Кляксографія», «Малювання паличками», «Дудлінг», «Монотипія», також провела «Колірний тест емоційних станів», техніку ЗенАрт «Закладка».
Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та обмінялися думками з приводу наявних проблем у процесі організації інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти.
ЦПРПП